Monday, October 24, 2016

Sonen, fadern och rösten i telefonen...

(Hemma hos föräldrarna. Nyss...)

RRRRRIIIIING!

JAG: - Nilsson?
RÖST: - Good day. I would like to speak to Mr ***** Nilsson.

(***** = Fadern)
Jaha. Nu igen. Eller? Låt se...


JAG: He's not at home.

Egentligen sitter han i köket och läser tidningen. Men det vet ju inte rösten...


RÖST: -OK. And who might you be?
JAG: -I'm the son.
RÖST: - And how old are you?

???


JAG: Not any of your business.
RÖST: - Well sir. We need to talk to someone who understands us...It's an urgent matter concerning your computer...
JAG: Oh I See! Goodbye!

De har alltså inte gett sig ännu. Lite bättre på engelska nu. Han var inte lika tydligt indisk. Och betydligt bättre ljudkvalitet. Har väl fått in så mycket pengar nu att de kunnat investera i bättre teknik. Men fortfarande samma skit... Skulle naturligtvis ha lekt lite med honom idag också. Men jag var inte förberedd...

No comments: