Thursday, July 28, 2016

Nya vågen! (Spicing up my life...)

Ytterligare en gammal trotjänare verkar ha gjort sitt. Denna gång är det min våg, köpt när jag bodde i Frölunda och den här bloggen var nyfödd, som har börjat väga lite snett på sistone...

trasig våg

...så när jag passerade den stora staden Kristianstad häromveckan passade jag på att göra slag i saken.

Den nya vågen är inte vilken våg som helst.

I alla fall inte om man får tro den slogan som står tryckt på förpackningen...

spice up your life

"Spice up your kitchen"

Får inte du också känslan av sprakande färgexplosioner, psykedeliska kaleidoskopmönster, eldiga kryddor från avlägsna länder, exotiska frukter från förbjudna växter, vilda rytmer från svettiga trummor, långa heta djungelnätter på öar senast sedda utanför Sri Lankas sydostkust samt en brittisk popgrupp som var superpopulär mellan 1997 och 1998? 

Nå, hur ser underverket ut då?

Låt mig inte hålla dig på halster längre. Here it comes...

nya vågen
Spicy, eller hur?

No comments: