Tuesday, May 24, 2016

Sjuk matlagning utan kök!

Inte trodde jag att jag, innan jag hunnit skriva och berätta om förra vårens äventyr i Umeå här på bloggen, skulle befinna mig där igen. Och här är jag. I Umeå! Men ännu mindre trodde jag att jag, när jag äntligen var här igen, skulle gå och bli sjuk! Varför just nu? Året har 365 dagar, 360 av dessa gör det mig ganska lite om jag skulle råka bli sjuk. Men just nu...suck...

sjuk matlagning utan kök

Bilden illustrerar lite sjuk matlagning. Då detta är ett hotell och inget vandrarhem finns det inget gästkök att tillgå. Men väl en vattenkokare. Och med en sådan kan man, med lite ansträngning, laga både soppa och välling, vilket är precis vad som behövs när man är sjuk...

Teburken har ingenting med saken att göra, förutom att den är snygg och nostalgisk och ett loppisfynd från Östersund. För tillfället använder jag den att förvara min reservhårddisk i.

Host... Suck...

No comments: