Monday, January 25, 2016

Glad Schweizisk Carbonara!

Kommer du ihåg min treländers dagsutflykt? Från Frankrike till Liechtenstein via Schweiz på dit- och hemvägarna? Ett minne för livet. Tyvärr var den Lichtensteinska Carbonaran för dyr och jag hann aldrig med någon Schweizisk till samlingen. Det var synd. Det känns som om det kommer att dröja innan jag kommer till Schweiz igen. Och Schweiziska Carbonararestauranger utanför Schweiz hör väl inte till vanligheterna heller...

Trodde jag.

De har en i Boden!

Den Glada Schweizaren

En GLAD Schweizisk Carbonararestaurang dessutom! Perfekt för en Söndagsmiddag. Sista dagen i Boden...

Att restaurangen och dess innehavare verkligen var Schweizisk betvivlar jag inte. Jag hörde ett livligt samtal på något slags (köks-)franska* inne i köket. Gladheten kan däremot diskuteras...

Carbonara

Carbonaran såg inte så glad ut heller. Men smaken var det inget fel på...

* Se även:
The Carbonara Terminator (Carbonara på Franska)
Köksfranska för nybörjare
Köksfranska, del 2

No comments: