Sunday, January 10, 2016

Ett (väldigt) dolt budskap som landade i mitt knä...


Men det finns många andra ställen man kan hitta dolda budskap. En del är mycket oväntade...

En stor fördel med att åka lyxbuss, förutom att utsikten är bättre från övervåningen, att man kan köpa fika av bussvärden och att man har gratis trådlös internetuppkoppling, är naturligtvis att man kan gå på toaletten. När man vill (nästan). Och det kan man behöva om man ska åka hela vägen till Kalix och hem igen.

Det var just på en sådan lyxbusstoalett som följande inträffade. Jag skyndade mig in. Satte mig. Slog igen dörren med en smäll. Då lossnade pappershanddukshållaren. Ja, du vet hur de brukar se ut:

handdukshållare

Så ser de alltså ut i vanliga fall. När de sitter på väggen. I det här fallet lossnade den och hamnade i mitt knä. Bara det är ju lite ovanligt. Men det var det bara den första märkligheten. För när jag tog upp den, vad tror du att jag fick se?

dolt budskap

Någon hade skrivit en liten hälsning. På insidan. Det var några tänkvärda uppmaningar. I synnerhet fastnade jag för den sista. Och den har känts allt mer aktuell under hösten:

När andra individer dör och torteras
handlar det inte om vad DU vill...

KRAM!

No comments: