Monday, November 30, 2015

SPOILER ALERT!

...bör man skriva i början av sitt inlägg om man har för avsikt att avslöja något om vad som händer i en film eller ett TV-program som kanske inte alla har hunnit se. Så det gör jag nu. Läs inte vidare om du inte har hunnit se senaste avsnittet av På Spåret. Finns på SVT Play...

Efter denna varning, till saken:

Jag var först! I Luleå. Inte bara genom att jag besökte staden i början av maj, och TV-tågarna först i november. Jag hann dessutom med att påbörja min reserapportering från staden här på bloggen redan i fredags eftermiddag. På spåret från Luleå sändes först på kvällen.

Ska man vara riktigt ärlig publicerade jag mitt första inlägg från Luleå nästan en och en halv vecka före i fredags kväll. Då tänker jag naturligtvis på inlägget om den rymliga förvaringsboxen där jag gjorde ett kort stopp på vägen till vandrarhemmet i Boden. Men en förvaringsbox kanske inte räknas...

Gamle partiledaren och ministern Göran Hägglund gjorde sin debut i På Spåret i detta senaste program. Här på bloggen debuterade han redan för fem år sedan.

Det är däremot ingen hemlighet att de pensionerade TV-tågarna Oldsberg och Hellberg, numera programledare för Sverigequizen i TV4, ikväll kommer att besöka Piteå. Om 1 timme och 8 minuter för att vara exakt. Det står i alla TV-tablåer. Piteå besökte jag och alla som läser den här bloggen redan för en månad sedan. I förrförra programmet var Oldsberg och Hellberg i bananstaden Kalix. Där var Vi för EVIGHETER sedan. Och jag fick en finare kommentar på det inlägget än vad Oldsberg och Hellberg någonsin kan ha fått på något av sina program. Det är i alla fall jag övertygad om.

Veckan dessförinnan var Oldsberg och Hellberg i Norrköping och åkte spårvagn. Det gjorde jag redan för två och en halv månad sedan. Men det kommer vid närmare eftertanke inte att dyka upp här på bloggen förrän tidigast till våren... Så vi kanske är kvitt då, trots allt...

Åter till Luleå...

No comments: