Monday, August 3, 2015

Tackar för gratulationerna!

Vi lever i en digital värld. På min födelsedag nyligen mottog jag ett fint gratulationsmail, ett gratulations SMS och ett flertal gratulationer via Facebook. Det första har jag precis besvarat och tackat för, avsändaren av det andra hälsade jag på någon dag senare och kunde tacka då. Vad gäller Facebook blir det värre. Tydligen har det inte framgått att jag bojkottar Facebook sedan ett par år tillbaka. Inte så att jag sagt upp bekantskapen med mina Facebook-vänner. Tvärtom. Jag vill gärna ha er som vänner, om ni mot all förmodan kommer ihåg mig. Men jag vill hellre ha er här än där. Det är själva Facebook som jag har lite svårt för. Ja, det är en för lång historia för att reda ut just nu...

Men det känns inte helt rätt att inte tacka alla omtänksamma människor för deras vänlighet. Jag vet vilka ni är, jag får ett mail varje gång någon skriver en hälsning till mig. Så jag har läst. Jag hoppas att alla är medvetna om att bästa sättet att hitta mig på nätet är just här på bloggen. Om inte ska det finnas en länk till bloggen någonstans på min profilsida. Eller om det är till hemsidan. Där finns sedan länk till bloggen. Så med förhoppning om att alla mina Facebookvänner förr eller senare hittar hit så vill jag härmed tacka för alla gratulationer!

Mitt andra tredjedelens sekel är nu påbörjat... Jag firar detta med att presentera mitt nya Instagramkonto. En modern uppföljare till min sedan ett antal år tjänstlediga bildblogg. Jag tänker mig det som en plats för färg och formexperiment. Men vem vet, kanske det blir något helt annat.

Tsyfpl på Instagram hittar du här.

No comments: