Sunday, June 7, 2015

Dagens sökord...

Som du kanske minns brukar jag studera min besöksstatistik ibland. För att få reda på vad det är för sökord som får folk att hitta in på den här bloggen. Vad är det för ämnen som intresserar mina läsare? Och för att få veta vad jag ska skriva om för att få fler läsare.

Dagens sökord från statistiken är:

dosa med översättning spr:-)og:-)ram

???

Vad betyder det? Vad är en SPR:-)OG:-)RAM?

Själv vet jag inte. Men om jag gör en bildsökning på Google på dosa med översättning spr:-)og:-)ram så får jag upp, förutom en artikel om en mästarbartender och några bilder av ekivoka japanska dockor, även mitt inlägg om spårändringen i Lund sommaren 2011. Helt obegripligt. En textsökning leder istället till inlägget där jag analyserade ett Phishingmail och berättade om när jag skaffade mitt första betalkort. Det inlägget hade jag glömt bort vid det här laget. Men det verkar mer rimligt. Kul att veta att mina gamla inlägg fortfarande kommer till användning, och hoppas att personen fick svar på sin märkliga fråga...

No comments: