Wednesday, March 25, 2015

Okänd lillasysters TV-vanor...

Onsdag 15:00. Steker Pyttipanna och tittar....eller, i ärlighetens namn mest LYSSNAR, på Veckans Brott.

RRRIIIING!

JAG: -Nilsson?
HON: -Ja hej. Jag ringer från XXXXX.
JAG: -OK?
HON: -Jag ska inte sälja något, vi genomför en undersökning om folks TV-vanor. Det tar max 3-4 minuter...
JAG: -Då måste jag bara lyfta något av spisen. Ett ögonblick...
***
JAG: -Så. Då är jag redo.
HON: -Vad bra. Då ska jag bara för säkerhets skull kolla. Du bor på Lilla REEEG-ementsvägen?
JAG -Nej.
HON: -Inte?
JAG: -Nej. Det är flera år sedan nu.
HON: -Ojdå. Har du något att göra med en Emma Nilsson?
JAG: -Nej. Inte det minsta.
HON: -Då...öh...får jag be om ursäkt att jag störde då...
JAG: -Ingen fara.
HON: -Ha en trevlig dag.
JAG: -Tack det samma...

Märkligt. Det måste varit Linus syster de var på jakt efter. En ny syster. De tidigare har hetat Lotta och Paula. Emma är förmodligen yngre. Förhoppningsvis yngst. Frågan är vad har jag med hennes TV-vanor att göra. Eller rättare sagt - varför hennes TV-vanor är intressantare än mina. Och hur de kan veta det innan de frågat mig...

Vad jag framförallt inte begriper är varför en eventuell vänskap, eller släktskap, med någon som heter Emma Nilsson, plötsligt skulle göra mig intressant i ett undersökningssammanhang. Jag undrar när man ska göra en undersökning om TV-vanor bland MINA släktingar och vänner. Eller förresten, det kanske man redan har gjort någon gång? Har du varit med i en undersökning om TV-vanor i egenskap av min släkting eller vän?

No comments: