Friday, March 20, 2015

Lägesrapport...

Nu har det blivit en sån där oplanerad bloggpaus igen. Det var inte meningen. Och det har inte varit på grund av någon av de rysligheter som hänt i Göteborg på sistone. Om någon har varit orolig.

När min spårvagn (11:an, som jag ofta tar in till stan) körde in i min buss (58:an, som jag vanligtvis åker hem från stan) vid hållplats SKF (som jag passerar nästan dagligen, och dit jag brukade åka för att handla när jag bodde i Kviberg), var jag 15 mil därifrån och firade min kusins 30-årsdag.

I samband med detta gjorde jag en kortare Småländsk resa. Bilder kommer inom kort.

Därefter en snabb tur tillbaka till Göteborg, sedan vidare mot Blekinge och Olofström för årets musikal. Här befann jag mig när den senaste skjutningen i Göteborg ägde rum. Den här gången var det inte i min betongförort, utan en i andra änden av stan. Men på ett torg där jag har varit flera gånger.

Om några dagar åker jag tillbaka till Göteborg. Ett annat Göteborg än det jag lämnade...

No comments: