Sunday, August 31, 2014

Utflykt till Utby...

utby
Lördagens utflykt gick till Utby. Utby är stadsdelen min buss
åker genom på väg in till stan. Till skillnad från Bergsjön
(vars berg du kan se i bakgrunden) består Utby nästan
helt av villor och radhus. Här bor ungefär 6000 personer.

loppis, loppmarknad, promenadloppis, garageloppis, utby, göteborg
Denna dag anordnades en Promenadloppis. Ett
uttryck som är nytt för mig i alla fall. Jag har dock tidigare

loppis, loppmarknad, promenadloppis, garageloppis, utby, göteborg
Enkelt sammanfattat: Denna dag öppnade
alla Utbybor på humör sina garage, och en massa
människor vandrade runt och hjälpte till att tömma dem...
 loppis, loppmarknad, promenadloppis, garageloppis, utby, göteborg
Små och stora skyltar i gathörnen avslöjade vilka smågator
som var värd ett besök. Faktum var att i princip varje gata
hade minst en säljare...

loppis, loppmarknad, promenadloppis, garageloppis, utby, göteborg
Och de som inte hade garage att öppna, slog läger i
trädgården eller på närmaste lekplats...

Jag vandrade runt i två omgångar, däremellan tog jag bussen hem och lastade av. Totalt var jag
ute i ungefär fem timmar, och jag hann ändå inte besöka alla gator. Utby är större än man tror.. 

Om det är något jag kan klaga på är det möjligen att andelen böcker var försvinnande liten. Kläder och leksaker var desto fler. Men det gäller ju för de flesta loppisar...

No comments: