Sunday, May 4, 2014

Vägen till Värmland - Introduktion

Nu fortsätter min svenska resa. Efter att i ett par år ha besökt framförallt skånska och västsvenska platser, är det nu dags för min första längre svealändska resa. Närmare bestämt till Värmland. Där har jag visserligen varit förut, men då mest för att studera i Sunne. Nu ska jag studera resten av landskapet. Om allt går som förhoppat, ska du dessutom kunna följa med på en nästan direktrapport. Inte så att jag ska skriva om hela resan i realtid, för då skulle jag ju inte hinna resa och ta några bilder. Men någon rapport varje dag bör jag väl hinna med. Med en viss fördröjning. Till exempel skriver jag inte denna text inför resan förrän jag nu faktiskt befinner mig i Värmland. Men det kommer mera. Först tänkte jag skriva lite om hur det går till att ta sig TILL Värmland. Vilket är både svårare och billigare än man kan tro. Trevlig läsning...

No comments: