Sunday, May 25, 2014

Modeblogg från Arvika

Efter en kort bussresa från Taserud stod jag åter vid stationen, och torget, i Arvika. Tanken var att jag skulle tillbringa resten av dagen med att utforska den mysiga lilla staden, men som det såg ut nu var det fullkomligt omöjligt. Det var KALLT.

Jag bokade in min värmländska resa i maj för att det skulle ha hunnit bli varmt. När jag åkte upp, och de första dagarna, sken solen. Nu lekte termometern mullvad. Lägg till en vind som var så snål att Ebenezer Scrooge var värsta filantropen i jämförelse. Gubbarna på torget försökte bräcka varandra med vem som skymtat flest snöflingor på morgonen. Jag hade sommarjacka. Jag hade inte packat några vinterkläder. Det var ju MAJ för tusan...

Jag kunde inte lyfta min kamera. Jag kunde knappt röra armarna. Den isande vinden gick rakt genom sommarjackan. Det fanns bara en sak att göra. I bortre hörnet av torget skymtade jag en Dressmanbutik...

Arvika, torget

På väg dit passerade jag Röda korsets lokala kupa. Det kunde ju inte skada att gå in och ta en titt. Om inte annat för att värma mig...

Arvika, torget, Röda korset, kupan

Några minuter senare stod jag på torget i en varm härlig Dressmantröja. Men inte från Dressman, utan från Röda Korset. 25 kronor kostade den. Och nu kände jag att jag kunde jag gå hur långt som helst...

mode, vintermode, vårmode, modeblogg, modebloggare, arvika, tröja, varm, härlig
Senaste vårmodet.

No comments: