Saturday, April 19, 2014

I äggets tecken, nr 1: Mina första tio pannkakor!

Så blev det påsk igen. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att bjuda på några inlägg i äggets tecken. Här kommer det första. Det är dessutom mina allra första tio pannkakor. Ja, inte som jag har ätit, naturligtvis. På 31 år hinner man äta en hel del pannkakor. Men jag har aldrig lyckats GÖRA pannkakor förut. Riktiga pannkakor. Förmodligen var det mitt inledande misslyckande med den ökända "klumpen", veckan efter jag flyttade hemifrån hösten 2004, som ligger bakom det faktum att alla mina pannkakor och raggmunkar fram till denna dag har gjorts i ugnen. Förutom Mount Raggmunk då. Men den var ju också ett slags klump. Nu är det slut på fegheten. Här kommer premiärvisningen. Får jag lov att presentera: Mina tio första pannkakor!

pannkaka, pancake, pannkakor, pancakes
Pannkaka 1. Även känd som "getingmidjan".

pannkaka, pancake, pannkakor, pancakes
Pannkaka 2. Även känd som "grodan".

pannkaka, pancake, pannkakor, pancakes
Pannkaka 3. Även känd som...jag vet faktiskt inte.
Namnförslag mottages tacksamt.

pannkaka, pancake, pannkakor, pancakes
Pannkaka 4. Även känd som "Jupiter".

pannkaka, pancake, pannkakor, pancakes
Pannkaka 5. Även här mottages
namnförslag tacksamt.

pannkaka, pancake, pannkakor, pancakes
Pannkaka 6. Se ovanstående.

pannkaka, pancake, pannkakor, pancakes
Pannkaka 7. Även känd som "Ja, men det här ser ju
faktiskt ut som en pannkaka!"

Och det var alla. Vänta nu, säger du. Skulle de inte vara tio stycken? Jo, det trodde jag också. Det stod så i receptet. Men det blev bara sju. Så du får hålla tillgodo med de här. Det fick jag göra...

No comments: