Tuesday, March 25, 2014

Kattegatt från tåget...

Detta är en debut här på bloggen. Mitt första tåginlägg! Inte mitt första inlägg OM tåg, för sådana har det blivit många, i synnerhet om FÖRSENADE tåg. Nej, men mitt första blogginlägg FRÅN ett tåg. Precis när jag skriver detta åker jag över en tågviadukt i Helsingborg, som väcker trevliga minnen från ett besök häromåret... Och i detta första tåginlägg, vad passar bättre än några bilder från en båtresa jag gjorde i förra veckan. Skåda Göteborgs absolut yttersta. Från Älvsborgsbron och ut mot Kattegatt...

Älvsborgsbron
Älvsborgsbron
Glovis
Göteborgs hamn
Göteborgs Hamn

båtar i hamnen, göteborgnya älvsborg, älvsborgs fästning
Nya Älvsborg

arendal
Arendal

aktersvallgäveskär, gefveskär, gäveskärs, fyr
Gäveskär

fyr, fyrar

aktersvall
vinga
(Fjäriln hagad syns på...) Vinga

kattegatt
Kattegatt

No comments: