Tuesday, July 23, 2013

Marknadsundersökning om mina elvanor

2013-07-23 Sitter och kondenserar novell.

RRRRRIIIING!

JAG: -Nilsson?
HON: -Ja, hej det är Rebecca msdkkhjkhsddrr!

Skitsnack. Du låter inte som henne. Ljug inte...


JAG: -Vad sa du egentligen?
HON: -Ja hej det är Rebecca från Göta Energi...

Jaha, det var så du menade. Men vänta nu. Göta Energi? Jag är inte kund hos er. Så jag tänker inte köpa något av dig. Bara så du vet...

HON: -Och jag skulle vilja ställa några frågor till dig.. Eller jag menar, jag undrar om du har lust att svara på några frågor om dina elvanor...
JAG: -Mja. Öh...det beror väl på det. Vad det är för frågor... Jaja. Kör på då.

Även om jag inte är kund hos er. Men du låter ju ganska snäll och trevlig.

HON: -Vad bra. Då börjar vi. Är det du som står som ansvarig för elavtalet i hushållet?
JAG: -Nej. Jag har inget elavtal.
HON: -?
JAG: -Det ingår i hyran.
HON: -Jaså. Oj. Du har haft sån tur du. Då får jag tacka så mycket.
JAG: -Varsågod. Adjö...

2 comments:

Anonymous said...

Om någon som utger sig för att heta Rebecca Mjukisdjur ringer, bör man sannerligen vara på sin vakt.

T'syf ~pl said...

Jaså, det var DET hon sa där först. Det missade jag. Det var väl för att hennes förnamn fick mig att börja tänka på någon helt annan...

Vilken tur att du har bättre hörsel än jag...