Thursday, March 7, 2013

Triss i utställningstips!

För de av mina bloggläsare som råkar befinna sig i Göteborg, så kommer här ett par utställningstips. Fotoklubben Nyans (Bergsjöns Fotoklubb) visar ett trettiotal bilder från en mycket kort visit i Berlin, på Bergsjöns bibliotek. Här nedan ses några exempel...

fotoutställning, nyans, fotoklubb, fotoklubben, bergsjön, begsjöns bibliotek, utställning, berlin, berlinbilder

fotoutställning, nyans, fotoklubb, fotoklubben, bergsjön, begsjöns bibliotek, utställning, berlin, berlinbilder

Som du kanske har anat så är ett par av bilderna mina. Om du inte har möjlighet att besöka utställningen, så kommer bilderna att dyka upp här på bloggen under den närmaste framtiden. Nedanstående bild visade sig vara oväntat provokativ när jag presenterade den på klubben. Själv förstår jag inte riktigt varför. Gör du?

berlin, piggelin, by night, nattfoto, glass, skyskrapa, skyscraper, höghus, isglass, potsdamer platz, fotoutställning, nyans, fotoklubb, fotoklubben, bergsjön, begsjöns bibliotek, utställning, berlin, berlinbilder
Berlin - Piggelin! (Foto Anders N)


***

För den som vill se fler fina fotoutställningar, så rekommenderar jag ett besök på biblioteket i Kortedala där fotoklubben Nyans ordförande Börje Rydén visar bilder från en Amerikaresa, samt porträtt från en lokal församling.




Fotoutställning av Börje Rydén

Sist men inte minst bör du göra ett besök på bokhandeln/galleriet Lohrs Pocket MedMera vid Kapellplatsen där ordföranden i den andra fotoklubben jag är med i, Göran Olofsson från Göteborgs Fotoklubb (se tidigare inlägg om honom här) har en utställning vars vernissage jag bevistade häromkvällen. Han visar nytagna gatufotografier i färg och kvadrat.

göran olofsson, fotograf, göteborg, utställning, vernissage, gatufoto, gatufotografi, street photo, lohrs pocket medmera, kapellplatsen, bokhandel, galleri, göteborg
göran olofsson, fotograf, göteborg, utställning, vernissage, gatufoto, gatufotografi, street photo, lohrs pocket medmera, kapellplatsen, bokhandel, galleri, göteborg
Fotoutställning av Göran Olofsson

Alla tre utställningarna kommer att hänga ett tag, men se dem så fort du kan. Om man inte går och ser en utställning direkt, så har den alltid försvunnit när man väl lyckas ta sig dit. Så är det i alla fall för mig...

2 comments:

Anonymous said...

Hej Anders!
Jag tycker din bild från Berlin är ett fyrverkeri suggestiv arkitektur från en modern stad.
Gillar den starkt.
Samtidigt så får jag tacka för att du kom på min vernissage i måndags.
Du gör också ett gott jobb för alla dessa tre utställningar inklusive min egen på Lohrs.
Göran

T'syf ~pl said...

Tack för kommentaren, och trevligt att höra att det finns någon mer som gillar Berlinbilden. Syns och hörs!

MVH
Anders