Monday, January 7, 2013

Nyår i Olofström

olofström, bredgatan, trafikolycka, påkörda, äldre par, smitare, tsyfpl, foto anders n
Bredgatan, Olofström (Foto Anders N)
Det nya året började inte bra hemma i Olofström. Det tog bara en halvtimme. Någon gång vid halv ett på natten blev ett äldre par påkörda av en bilförare i hög fart, och lämnade svårt skadade vid vägkanten. På nyårsdagen var gatan där jag växte upp i Sveriges alla större tidningars nätupplagor. Platsen på bilderna har jag passerat fler gånger än jag kan räkna till. Tankarna växer i huvudet när man läser tidningarnas artiklar. Känner jag dem? Och den som körde? Vem lämnar ett gammalt par svårt skadade i en snödriva? Och man inser hur nära det var att man hade gått ner till centrum för att titta på det stora fyrverkeriet nere vid storgatan. Då hade jag gått den vägen dit och hem, och det kunde ha varit jag som låg i den där snödrivan...

BLT KVP AB SVT VK SK DN

No comments: