Monday, January 21, 2013

My very first Raw Carbonara

carbonara i rawformat, pasta, spagetti, raw, picture file, matfoto food photography
Detta är som du säkert kan se, en Olofströmscarbonara. Och inte vilken Olofströmscarbonara som helst, utan en Raw Carbonara. Olofströmscarbonaran är nästan identisk med den vanliga Bergsjöcarbonaran (Carbonara Vulgaris Mons Lacus), med den skillnaden att den har lite lägre fetthalt och är lagad för tre personer istället för bara en. En större kastrull rekommenderas. Man kan laga den i en mindre också. Men det rekommenderas inte. Åtminstone inte av mig. Om du absolut vill rekommendera det, så kan du göra det, men då frånsäger jag mig allt ansvar...

Olofströmscarbonara har jag lagat förut på den här bloggen, så det är ingen premiär, däremot är detta den första carbonaran jag har fotograferat i så kallat RAW-format. (Uttalas Råå, om du inte är Göteborgsfotograf. De säger Ravvvv.) Jag har nämligen försökt lära mig RAW under de senaste veckorna. Mer tänker jag inte gå in på ämnet. Om du är digitalfotograf så vet du vad det innebär, om inte ska du vara glad att du slipper...

No comments: