Monday, January 7, 2013

Bloggläsarrekord

Mitt bloggår 2012 avslutades med en oväntad framgång. Inlägget om Mayakalendern lockade fler läsare än något tidigare inlägg gjort på så kort tid. Jag skrev det vid lunchtid på fredagen, och lagom i tid till På spåret samma kväll, kom det med på listan över mina tio mest lästa inlägg - genom tiderna! (Vart är vi på väg?) Det fortsatte att stiga ett par timmar till, och hann passera det mycket populära inlägget om Degeberga marknad från sommaren 2010 innan strömmen av läsare tunnade ut. Men observera, det tog Degeberga marknad två och ett halvt år att nå sin åttonde plats på listan. Mayakalendern nådde sin sjunde plats på ungefär ett dygn. Är det verkligen jordens undergång som ska behövas för att min blogg ska nå topplistorna?

3 comments:

Anonymous said...

Hur många av gångerna klickade jag på länken?

T'syf ~pl said...

Jag vet inte riktigt. Så exakt är inte statistiken. Men det är väl inte du alla 250?

Anonymous said...

Nä, någon form av självbehärskning besitter jag.