Tuesday, September 25, 2012

Linus har en syster...

2012-09-25 13:55

RRRRRRIIIIIING!
-Nilsson?
-Ja hej, jag ringer från Göteborgs friidrottsförbund. Jag söker Paula.
-Paula...Vilken Paula?
-Paula Nilsson, Lilla regementsvägen 10.
-Jag har bott på Lilla Regementsvägen 10, men nu bor jag inte där längre. Och jag känner ingen Paula...
-Ok. Då ber jag om ursäkt. Då har jag ringt fel.
-Det är lugnt...

Intressant det där. Jag kollade upp det. Det finns ingen som heter Paula Nilsson på den adress han angav. Men han tänkte väl att hennes bror, Linus, skulle veta var hon fanns...För jag tar för givet att hon är Linus syster. Frågan är bara varför inte Linus, vem han nu är, inte kan skaffa en egen telefon någon gång, utan envisas med att skicka vidare alla sina samtal till mig... Nå, den här felringaren var i alla fall artig. Det är jobbigt med de där som inte tror mig, när jag säger att jag inte är Linus. Och inte Linus pappa. Jag är bara Linus växeltelfonist...

(Se kategorin "Felringningar och dylikt" för tidigare Linussamtal med mera...)

No comments: