Monday, August 6, 2012

Virus! Två stycken!

De senaste dagarna har jag plågats av virus. Mitt antivirusprogram fick den ljusa idéen att avinstallera sig själv, trots att ett och ett halvt år återstod på abonnemanget, och då åkte jag naturligtvis på en fuling. Inte lyckades jag installera om antivirusprogrammet heller. Jag försökte och försökte. Jag försökte med systemåterställningspunkter och allt vad det heter och till slut bröt datorn ihop. Den sa att det enda som återstod att göra var att formatera och installera om hela åbäket, så det gjorde jag. Nu är datorn pigg och frisk och tom. Precis som när den var ny, i höstas. Alla mina program måste installeras om, och ett antal filer är försvunna för evigt. Lyckligtvis har jag haft ett antal hårddiskkraschar i mina dar, så jag noggrann med mina backuper. Ingen fara med alla mina bilder alltså, jag har backup på minst två ställen av allihop...

När datorn hade blivit pigg och frisk, så åkte jag på viruset själv. Kanske inte precis samma, men det var likvärdigt. Jag sov inget natten till igår och var totalt utslagen hela dagen efter. Igår, alltså. Huvudet borta, näsan rann och halsen värkte. Idag är halsen lite bättre. Huvudet orkar skriva det här inlägget, men inte något längre, så mina äventyr med de nedrivna kontaktledningarna från förra och förrförra (ja, jag råkade ut för BÅDA) veckorna får vänta lite. Det blir inga resor de närmaste dagarna. Jag skulle besöka min tandläkare imorgon, men det får vänta. Det är ju problemet med att ha tandläkaren i Blekinge, när man oftast befinner sig i Göteborg. Men det är en bra tandläkare, så det är värt lite besvär. Jag lyckades boka in en ny tid om en vecka, två dagar innan jag åker tillbaka igen.

Nu önskar jag bara att jag skulle kunna formatera och installera om mig själv. Det skulle verkligen behövas...

No comments: