Thursday, May 31, 2012

Tidigare omnämnd Carbonara.

pasta carbonara, penne, malmö, foto anders n

Ingen fantasi här, utan äkta vara. Detta är Carbonaran som omnämndes i förra inlägget. Malmöcarbonara, med andra ord. Inte på det vanliga stället, för det var för långt att släpa dit resten av klubben. De hittade det här stället istället, och det gick också bra. Inte fullt så läcker som den andra, och 50% dyrare, men fullt godkänd. Och den såg riktigt trevlig ut. Eller för att citera klubbkamraten som satt bredvid mig: "Hade jag vetat att det var en sådan där, så hade jag också tagit en..."

6 comments:

Anonymous said...

Så ska det se ut!

T'syf ~pl said...

Ja, och snart ska det bli fler... Malmöcarbonaror alltså...

Anonymous said...

Du råkar inte befinna dig i närheten av en viss sydlig stad?

T'syf ~pl said...

Jodå, just nu befinner jag mig i närheten av alla sydliga städer. Bara en bussresa eller två iväg. Är det någon särskild du tänker på?

Anonymous said...

En liten ledtråd: En viss idol- vinnare kommer härifrån, en f.d.?? fotbollsspelare, men kanske mest känd är det för den här: http://evahellberg.blogg.se/images/2010/tretorn_strong_100616836.jpg

(vilka kan vara användbara med tanke på rådande väder. Är bara på tillfälligt besök innan jag drar på mig dessa igen http://angelicacarlssons.blogg.se/images/2009/cat28_65283208.gif

T'syf ~pl said...

Jaså DEN! (Mer svar finns på annat ställe...)