Thursday, May 31, 2012

Livstecken...

Ibland räcker det med tre ord. Tre små ord i en bloggkommentar, för att få en att förstå att man har glömt något. Det var inte meningen. Det blir så ibland när det kör ihop sig. De senaste veckorna har jag jobbat mer eller mindre dygnet runt. Det känns i alla fall så. Förra Lördagen firade Holje Musikklasser 20 år i Holje Park i Olofström. I parkens utställningslokal Längan visades en film där dessa tjugo år, med 17 avslutningsmusikaler av respektive årskurs 9, och en mängd intervjuer med folket bakom föreställningarna, sammanfattades på 2 timmar och 20 min. Det är den främsta anledningen till att jag har glömt allt annat. Det känns som att jag har redigerat hela vintern och våren. Förmodligen har jag gjort det också. Speciellt de sista veckorna. Trots detta har jag hunnit med två utflykter också, en med vardera fotoklubben, men jag kommer knappt ihåg dem. Jag har två mappar med bilder på datorn, så jag var nog med. Den senare utflykten gick till Malmö. Väldigt smart, tänkte jag. Klubben betalade resan till Malmö, och när dagen var slut och de andra styrde kosan tillbaka till Göteborg så hoppade jag på Blekingetåget. Enkelt och bra sätt att spara pengar på resan till Olofström. Trodde jag. Jag tänkte inte på att det var regionaltrafik, och tåg, jag åkte med. Mer om detta så småningom. En Carbonara hann jag också med. Nu är jag i alla fall i Blekinge. När redigeringen av filmen var klar, var det dags att filma årets föreställning med musikklass årskurs 9. Fem föreställningar på två dagar, och sedan en sjätte som en del av förra lördagens femtimmars maratonshow. Nu har jag ont i varenda kameramuskel och huvudet har varit slut i ett par dagar. Det börjar vakna långsamt nu. Jag har fotograferat lite aktiviteter åt Nordenbergsskolan, den lokala gymnasieskolan, också. Och om en timme ska jag ge mig iväg för att fota deras studenter... Det har alltså hänt en del, och därför finns det mycket att berätta om, det är bara ont om tid att berätta det, just nu. För snart ska jag börja redigera årets musikklassmusikal. Men det ska nog bli tid för lite fler inlägg också... Det lustiga med min blogg är att när det är mycket som händer, blir det få inlägg, och när ingenting händer, blir det desto fler...

No comments: