Saturday, April 21, 2012

Skorpan? Är det verkligen du?

skorpa, bränd skorpa, skorpan lejonhjärta, foto anders n
Fann detta mystiska föremål i min påse med skorpor häromdagen. Det ser inte ut som något som borde ligga där, utan liknar mer en bit grillkol. Den är torr, väger ingenting, luktar ingenting, men jag hade ändå ingen lust att smaka. Jag mailade tillverkaren som skickade ett vänligt svar tillbaka. De tackade för att jag meddelat dem, och sa att problemet var känt och förhoppningsvis åtgärdat. Men vad är det då? Jo, detta också är en skorpa. Och de påstår att den är helt ofarlig. Det var snällt av dem att svara, men jag hade hoppats att de skulle skicka mig en ny skorpa som ersättning. Jag har ingen lust att käka den här. Men jag är van. När jag gick i Gamleby hittade jag en limstav till en limpistol i min pizzabit som jag skulle äta till lunch. Jag mailade tillverkaren, ett känt märke, men de ville att jag skulle skicka in staven och förpackningen. Förpackningen var borta redan innan jag stoppade pizzan i mikron, och än längre borta innan jag fick svar på mitt mail. Så det blev ingenting med det. En nära släkting köpte färdigkryddad tandoorikyckling på ICA. Den var så starkt kryddad att aluminiumformen som den låg i hade frätts sönder. Det var ett par år sedan nu, men ICA har fortfarande inte svarat på mailet med frågan om det verkligen skulle vara så...och vid det här laget är kycklingen garanterat oätlig...

No comments: