Sunday, April 22, 2012

Så kan man ju också göra... (Posten, del 3)

Kommer du ihåg min kontakt med Postens femtielva kundtjänster? Jag hade fått en felleverans, och när allt var över kunde jag konstatera att Posten faktiskt hade kundtjänster som fungerade helt OK. Bara man vet vilken av dem man ska kontakta. Jag fick till och med en liten ersättning för alla besvär jag hade haft... Om du inte har läst det, eller bara inte kommer ihåg, så kan du läsa det nu. Här är Del 1. Och här är Del 2.

Nå, har du läst nu? Bra. Då vet du att min enda egentliga invändning mot Postens kundtjänst(er) var att det telefonnummer de skickade ut på sin följesedel, när man beställde förfrankerade lådor av dem, inte fungerade. 020-56 57 54. Numret var enligt Eniro registrerat på "Posten Sverige", men om man ringde det så möttes man av ett inspelat meddelande som upplyste om att "Numret du ringer, används inte." Och det är ju inte bra. Man måste kunna ringa om det blir något fel. Det hjälper inte hur många olika kundtjänster man har, om det telefonnummer man lämnar ut, inte fungerar. Efter att jag påtalat detta för en vänlig dam på en av Postens alla kundtjänster, så lovade hon att framföra det till den som var ansvarig...

Nå, nu är det dags för en liten uppföljning. Jag var idag nere hos postombudet och hämtade ut en ny försändelse med förfrankerade lådor. När jag kom hem, plockade jag fram följesedeln. Vilket telefonnummer stod det på den? Jo, 020-56 57 54. Fortfarande...  Men, för säkerhets skull testade jag att ringa upp numret. Ingen svarade, kanske för att det var helg, men signalerna gick fram. Två stycken. Sedan tutade det upptaget... Istället för att byta ut numret mot det rätta, så har man kopplat in det felaktiga igen. Förhoppningsvis har man kopplat det till rätt kundtjänst också. Så kan man ju faktiskt också göra...

Tillägg 20120423: Se nästa inlägg för mer information i ärendet.

No comments: