Friday, April 27, 2012

På besök i Göteborgs undre värld...

tingstadstunneln, tunneln under göta älv, under älven, vägtunnel, göteborg, göteborgs undre värld, foto anders n
På besök i Göteborgs undre värld... (Foto Anders N)
...har jag varit ett par gånger den senaste veckan. Bilden är tagen i Tingstadstunneln, tunneln under Göta Älv. Ännu djupare ner i Göteborgs undre värld var jag några dagar tidigare när jag och en av fotoklubbarnas ordförande efter mycket möda och stort besvär lyckades leta oss ner i de hemliga gångarna under Nordstan. Jag hade en viss fördel då jag har smugit i korridorerna under Vällingby centrum en gång för länge sedan, men det är en annan historia. Nu var vi ute efter bakdörren till Gallerix, där vi skulle lasta fem styck ramar storlek 70x100. Och tur var det att vi var två, för jag kan inte köra bil, och han kan inte bära. Tillsammans klarade vi det alldeles utmärkt!

Bilden från Tingstadstunneln vann för övrigt en av månadens tävlingar på fotoklubben för ett par timmar sedan. Men det finns en icke försumbar risk att det berodde på att det var den enda bild som var inlämnad till just den tävlingen...

No comments: