Wednesday, April 4, 2012

Flygskola för samhällets ömtåliga...

Jag gick i godan ro på trottoaren när något plötsligt svischade förbi nosen på mig. Svisch, flax, flax, schplmntskff...flaxaren landade tungt på asfalten. Jag tittade ner, och sedan upp. Det var då jag fick se dem. Mamma Mossa och hennes vårfärska nykläckta småmossingar som övade flygning. När det kom en vårvind så tog de sats, sprang fram till kanten, flaxade ett par gånger och slängde sig sedan ut i osäkerheten. Jag stod där en stund och tittade, och under den tiden var det ingen som klarade sig mer än några meter. Bättre lycka nästa gång...

flygskola, learning to fly, fågelungar, mossa, foto anders n

Men det är klart, jag kan ha missuppfattat det hela totalt. Det kanske i själva verket var AB Ättestupan som höll på att förbereda sig att ta över skötseln av det närliggande ålderdomshemmet... Vid närmare eftertanke var det nog så. För högen med gamlingar därnere blev bara större och större, och de rörde sig inte...

ättestupa, ålderdomshem, äldrevård, privat, riskkapital, foto anders n

No comments: