Friday, April 27, 2012

Brevbäraren gör det igen!

brevbärare, brevutbärning, mail man, lämnat stort brev, skrymmande brev, utanpå dörren, i brevinkastet, foto anders n
OK, försöka duger, men när jag kom hem från onsdagens korta västsvenska resa och fick se ovanstående installation, så visste jag faktiskt inte vad jag skulle tro. Vad var mest otroligt? Att brevbäraren tyckte att mitt gigantiska brev, 40x25 cm, innehållandes Postens egna förfrankerade lådor och ett häfte frimärken till värdet av ungefär 500 spänn, gick att sätta så där utan att någon skulle sno det? Eller att brevet faktiskt satt kvar ännu, även om klockan vid det här laget var kvart över tio på kvällen? Det har hänt en gång förut, men då var brevet inte lika gigantiskt och såg följaktligen inte lika absurt ut. I vanliga fall brukar jag alltid få hämta mina skrymmande brev nere hos postombudet på torget. Det är bara 400 meter för mig att gå dit, men brevbäraren ville väl spara mina ben. Eller så hade han/hon precis läst mitt inlägg om Ooops från häromdagen, och ville bjuda mig på en hemleverans som ersättning. Jag vet dock inte om det var värt risken. Men visst, det är alltid lättare att ta risker med andras egendom än sin egen...


(Om du tycker att bilden ser lite "dimmig och tonad" ut, så är det bara ett försök att imitera min bloggtvilling Sandra Beijers bilder. Hon som driver modebloggen Niotillfem. Se det som en ursäkt för min brist på modeinlägg den senaste tiden...)

1 comment:

REMY.CREDIT said...

Kommentarr jullån för dig och din familj att njuta av denna semester jullån är tillgängligt nu kan du ansöka vilket belopp du vill vi har ett lån för dig
behöver du ett lån? Skicka ett mejl till
Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 – 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
vi har ett lån till dig ..