Tuesday, March 13, 2012

Svartvit Carbonara

carbonara, pasta, spagetti, svartvit, black and white, foto anders n
I väntan på nya matexperiment från mig, kan jag bjuda på lite restaurangmat. Jag har vid något tidigare tillfälle här på bloggen beklagat mig över att det inte gick att hitta en riktigt god Carbonara i Göteborg. Det kan ha varit efter att ha serverats den där Carbonaran där man försökt röra ner ett stekt ägg. Nåväl... Nu kan jag till min förtjusning konstatera att jag hade fel. För ett par veckor sedan serverades jag ovanstående otroligt delikata Carbonara på ett matställe på Hisingen.  Fullt i klass med den på favoritrestaurangen i Malmö, om än ganska olik till utseendet. Ganska olik i smaken också, men riktigt läcker. Trevlig service också. Dock betydligt dyrare än Malmövarianten, men inte dyrare än den menlösa kebabsalladen jag intog på en pizzeria med storhetsvansinne, på gränsen till Frölunda, någon dag tidigare. Allt är relativt...

2 comments:

Anonymous said...

Det är ju som jag sagt hela tiden, du ÄR en modebloggare.

http://rodeo.net/niotillfem/2012/03/carbonara/

T'syf ~pl said...

Ja, det är klart jag är. Jag litar helt och hållet på dig vad gäller den saken. Men jag förstår vinken, det var ett tag sedan jag gjorde något modeblogginlägg. Jag får se vad jag får ihop. Om inte annat får jag ge mig ut och försöka hitta någon gubbe i keps...

Se nästa inlägg för vidare svar på denna kommentar...