Saturday, March 17, 2012

Lunch och eftermiddagsfika för två i det...gröna?

ris, kött, prinsesstårta och våffla. Varför? Vem vet? Oväntat fynd av herrelösa lunch och eftermiddagsfika, tallrikar med mat ute i naturen, foto anders n
Mycket mat här på bloggen just nu. Låt mig få presentera två portioner med ris och kött samt varsin våffla och bit prinsesstårta, och därtill två plastmuggar med vatten, som jag fann under en eftermiddagspromenad häromdagen då jag i fotograferingssyfte avvek från cykel- och promenadvägen på gamla banvallen i utkanten av Olofström. Vem som ställt dem där, och varför, vet jag inte. Vem som senare åt upp dem, om någon gjorde det, det vet jag inte heller. Men jag hoppas att någon gjorde det. Två dagar senare passerade jag dem igen, och då var muggarna tomma och tallrikarna likaså. En tallrik låg dessutom upp och ner. jag saknar alltså svar på frågorna om vem och varför, om nu verkligen svar är nödvändigt i det här fallet. Kanske är det mycket intressantare med frågorna? Hursomhelst så får mina bilder av tallrikarna här symbolisera en av mina viktigaste budskap till alla fotografer: Vikten av att avvika från den vanliga vägen och våga leta motiv där inte alla andra går. Man vet aldrig vad man kan hitta...

No comments: