Friday, August 26, 2011

Nu har jag hämtat tågbiljetterna...

Tågiljetterna? Har han blivit helt tokig? Han kom ju nyss... Ja, det är sant. Jag kom till Göteborg i Onsdags. Nu ska jag ut och åka igen. Tidigt imorgon bitti. Har man varit på resande fot i fyra månader i sträck (Västsvensk resa 1 månad, Blekingeresa 1 månad, Skånsk resa 2 månader) så är det svårt att sitta stilla. Jag har flera resor inplanerade den närmaste månaden. Först och främst har jag köpt månadskort till stadstrafiken, så jag kan ut och röra på mig på det viset, och sedan invigde jag det med en tur och returresa till järnvägsstationen och hämtade tågbiljetter till en liten lördagsutflykt. Visserligen så ska Göteborgs Fotoklubb ha en fotoutflykt till Fjärås (Kungsbacka), men det är inte den det gäller. Den var jag tvungen att tacka nej till. Det här är något längre, men inte längre än att jag kommer tillbaka sent imorgon kväll...

(Hoppas jag. Det är ju trots allt tåg vi pratar om...)

1 comment:

Mom said...

Låter spännande. Men hur man kan tacka nej till Fjärås förstår jag inte...