Thursday, August 4, 2011

Årets bussresa...

bussresa, buss, trossö buss, bussbolag, turistbuss, olofström, blekinge, regn, regnväder, regnig sommar, sommaren är kort, oväder, sommaroväder, åskregn, paraplyer, foto anders n
De senaste tre dagarna har jag varit mycket ute och åkt, och mer ska det bli. Långa har dagarna också varit. Bilder kommer så småningom, just nu koncentrerar jag mig på att resa. Jag ska iväg igen om någon timme. Mitt Skånekort börjar lida mot sitt slut, och jag måste ta igen för den restid jag har missat på grund av sommarens allt regn. Förra veckan blev det knappt något resande alls. Bilden som mycket lämpligt illustrerar detta, tog jag från sovrumsfönstret i helgen. En gång varje sommar kommer det nämligen en bussresa till mitt barndomskvarter, i ett lugnt och lummigt bostadsområde i ena kanten av Olofström. Lite olika bussbolag, men alltid kommer det en bussresa. Bussen stannar nere vid vår postlåda, och ut väller en massa folk som vandrar uppför backen. Aldrig kommer de in och säger hej. Ibland kastar de en blick över häcken, men det är nog inte oss de kommer för att titta på. Vanligtvis brukar det vara strålande solsken, men i år så...ja, du ser själv...

No comments: