Monday, June 20, 2011

Rakethusets hemlighet avslöjad...

torn, hus, raket, rakethus, kvarn, rinkaby, foto anders n
När jag var liten och vi åkte och hälsade på mina farföräldrar så åkte vi alltid förbi det här huset. Det liknar ingenting jag någonsin sett, varken förr eller senare. Jag har alltid velat fotografera det. Häromveckan råkade jag åka förbi det precis när ljuset låg i en lämplig vinkel. Jag insåg att det var dags nu. När jag smög utanför staketet med min kamera så kom plötsligt ägaren ut. Han berättade att han köpt huset för ett par år sedan, och han har precis påbörjat en renovering. Härligt med folk som tar hand om de gamla fina husen för ovanlighetens skull. Vi pratade en bra stund. Han hade inget emot att jag tog bilder, och det slutade med att jag fick komma in och titta också. Nu, efter snart trettio år har jag till slut fått veta varför huset ser ut som det gör. Men jag tänker inte berätta det här. Jag vill hellre att du låter din fantasi flöda. Som min har gjort i snart trettio år...

3 comments:

Anonymous said...

Är du i mumindalen nu?

T'syf ~pl said...

Från smurfarna i Spanien utanför Sölvesborg till mumindalen (Finland) söder om Kristianstad!

Bo Johansson said...

Trist, jag körde förbi igår och tog ett kort av rakethuset. När jag kom hem sökte jag på google, rinkaby och bilder. Till min glädje hittade jag en bild av huset men det hade jag inget för ... jag hade inte samma tur som Du att ägaren dök och och berättade :o(