Friday, April 8, 2011

Du har väl inte glömt bort Linus? (Och Trygg-Hansa...samtidigt...)

Fredag 14:55. Klipper musikalfilm.

RRRIIIINNG!!!
-Nilsson?
-Ja hej mitt namn är Kristoffer T******
-Ja?

Jag vet en som heter så. Från Olofström. Men du låter inte som han.

-...och jag ringer från Trygg-Hansa. Är det Linus jag talar med?

Jaså...suck...nu igen. Hur många gånger är det nu?

-Öh nej... Jag heter Anders.
-Jaha ok...Öhm...öh...Är det möjligtvis Linus pappa jag talar med?

Linus PAPPA? Den var ny. Hur gammal tror min herre att jag är egentligen?

-Nej, det finns ingen Linus här.
-Ok, ursäkta då. Då får jag...

Åh nej, så lätt ska du inte slippa undan...

-Men ni har ringt och frågat efter honom förut.
-Jaså? Har vi?
-Ja, både ni och andra. Så varje gång jag hör någon säga att de söker Linus nu så...ja, det känns lite lustigt så att säga. Och nu måste jag ju fråga var ni har fått mitt nummer ifrån?

Kom igen nu. Kläm fram med det...

-Öhm...Det står här. Jag ringde 031-XX XX XX.
-Ja, det låter som mitt nummer i alla fall...Men jag förstår fortfarande inte...

Det var inte svar på min fråga. Var har ni fått mitt nummer ifrån?

-Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag ska ändra här så du i alla fall inte ska få fler telefonsamtal från Trygg-Hansa.

Jaja, jag behöver inte plåga den här stackaren. Jag hör hur han svettas. Det är säkert inte hans fel. Och om det mot all förmodan skulle vara det, så har han väl lärt sig en läxa nu i alla fall.

-Det låter bra.
-Då får jag önska en trevlig helg.

Ja, he he. Du har gett mig ett nytt kul blogginlägg i alla fall. Det ska du ha tack för.

-Tack detsamma du.
*Klick*

Vid närmare eftertanke så var det inte Linus som Trygg-Hansa sökte förra gången. Då hade det inte blivit alla de problem som det senare blev. De sökte "Anders". Det är alla andra som ringer som brukar söka Linus. Mest olika tidningsprenumerationer. Se tidigare blogginlägg.

1 comment:

Anonymous said...

Jag tackar jag med!