Sunday, February 13, 2011

Söndagsmiddag: Pasta Gorgonzola med fläskfile och svamp

pasta gorgonzola, spagetti, gorgonzola, fläskfile, grädde
Pasta Gorgonzola med fläskfile och svamp. Eget recept, inspirerat av reklamblad.
(Foto Anders N)

Idag har jag slagit på stort, som du kan se. Spräckt matbudgeten totalt. Det kommer sig av att jag häromdagen fick ett reklamblad från en pizzeria i närheten. Vilket i sig var förvånande, då mitt brevinkast är Nixat. "Ingen reklam tack", har jag skrivit mycket prydligt på en lapp på dörren, men det hjälpte inte i det här fallet. På detta reklamblad fanns förutom en massa pizzor, även ett par andra rätter. En av dem var Pasta Gorgonzola. Det var länge sedan jag åt Pasta Gorgonzola, och efter att ha gått hela helgen och dagdrömt om Pasta Gorgonzola så var jag helt enkelt tvungen att gå in på Lidl och köpa mig en mig en bit Gorgonzola. Sedan blev det Pasta Gorgonzola...Pasta Gorgonzola...Pasta Gorgonzoooola...

5 comments:

Anonymous said...

Är det inte dags att skaffa en egen kategori för mat? Och så tycker jag du kan börja kalla dig för matdiva.

T'syf ~pl said...

Bra förslag. Angående den första: När jag skulle lägga till en ny kategori så upptäckte jag att jag redan hade en. Så nu ligger de senaste rätterna där. Jag ska lägga in de äldre också så småningom. Angående den andra: Jag ska fundera på det...

T'syf ~pl said...

När jag googlade på "Matdiva" så fick jag nästan bara upp sidor om Peter Barlach. Så jag väljer att ta det som en komplimang...

Anonymous said...

Han kan både sjunga och laga mat, så det är bara att damma av valfritt instrument från mellanstadiet och börja öva på skalorna

T'syf ~pl said...

Inte nog med det. Han har gjort kortfilmer också, och skrivit en bok. Den står i min bokhylla.

Blockflöjten ligger tyvärr kvar i Olofström, men Keyboarden står bredvid TV:n, redo att skalas...