Sunday, February 13, 2011

Då och nu: Macken i Kviberg

Tog en Söndagspromenad förbi mina gamla hemtrakter. Kviberg, där jag bodde för några år sedan. Ett oftast lugnt och mysigt studentområde med nära till två av stans största loppisar. Lite längre till post och mataffär (två hållplatser med spårvagnen). Men två närbutiker fanns i närområdet, och var det sent och brådskade kunde man gå till macken:

macken, bensinmack, mack, kviberg, göteborg, statoil, 2007, foto anders n
 Macken, Kviberg 2007 (Foto Anders N)

Idag var macken sig inte riktigt lik. Den hade bytt färg:

macken, bensinmack, mack, kviberg, göteborg, jet, 2011, foto anders n
Macken, Kviberg, 2011 (Foto Anders N)
Dessutom hade butiksdelen försvunnit. Inte bara lagt ner, utan verkligen försvunnit. Kanske inte så förvånande med tanke på de priser de hade. Tyvärr tänkte jag aldrig på att fotografera den då. Trots att jag visste att mackarna i området ibland försvann spårlöst. Du kan skymta den under taket på den äldre bilden...

macken, bensinmack, mack, kviberg, göteborg, jet, 2011, foto anders n
Macken, Kviberg, 2011
Hade jag tagit en bild i den här vinkeln då, så hade du sett att där låg en affär till höger i bilden. Men du kan i alla fall se att där inte ligger någon nuförtiden...

1 comment:

Anonymous said...

Jag ser att det inte syns något ja