Thursday, January 6, 2011

Lägesrapport (Årets första)

fågelmat, småfåglar, vinterfåglar, vinter, fåglar, talgoxe, talgoxar, snö, stannfåglar, foto anders n
Förra helgens nöjen har en lång svans. Jag är definitivt på bättringsvägen nu, och har lämnat över det värsta på föräldrarna, som hostandes och rosslandes parkerat sig i soffan i sällskap med danska deckare. Själv behöver jag skriva, och det har också blivit en del gjort. Förra helgen blev det ingenting gjort. Då var jag helt seg i skallen. I måndags fick jag ett anfall av inspiration och skrev från lunch till midnatt med kortare avbrott för mat. I tisdags fick jag inte ihop någonting alls. Igår var det något slags mellanting mellan föregående dagar. Som vanligt alltså. Deadline är på Måndag, men jag måste i princip vara färdig i morgon, för på Lördag är det nyårsrevy. Söndag går posten. Av mina tre juldeckarnovellidéer har två blivit något. Den ena, lite mjukare, är så gott som färdig. Bara korrekturläsning återstår. Den andra, hårdkokta, behöver fortfarande en hel del jobb även om jag vet vad jag vill med den nu. Bredbandet kommer och går, men mest går. Det är bra för skrivandet dock. Ju färre distraktioner desto bättre. Smiter i mellan med detta inlägg så läsekretsen vet att jag fortfarande lever. Har inte varit ute och fotograferat på ungefär en vecka (ovanstående bild är tagen genom fönstret), har en viss abstinens, men även novellskrivande ger mig mina välbehövliga kreativa kickar...

No comments: