Tuesday, November 30, 2010

Fyraårsjubileum och på gång

Har helt missat att den här bloggen faktiskt firat fyraårsjubileum i dagarna. Jag startade den i slutet av november 2006, i samband med att jag fick mitt Kultursstipendium för unga Olofströmare. Det var första gången det delades ut. Tredje gången var, som du säkert har läst, häromdagen. Nu fyra år senare har jag precis fått ett stipendium igen. Mellan det och det förra har mycket hänt. Mer än 650 blogginlägg har det blivit. Jag hoppas att du har läst de flesta, annars är det bara att börja nu. Det känns ganska otroligt att jag bara skrev 79 inlägg under det första hela året, 2007. Idag skriver jag så många på ungefär två och en halv månad. När jag studerar mina allra första inlägg så noterar jag ett tema som återkommer, men som det blivit alldeles för lite av på sistone. Så idag när jag var ute så köpte jag två. Så här ser de ut, i påsen där de ligger:



Köpta när jag var inne i stan för att titta på utställningen (se föregående inlägg), men framförallt för att hämta mina biljetter. Jag kommer nämligen inom kort att ge mig ut i snöovädret på en kortare studieresa. Vart? Det får du se i kommande blogginlägg. Men jag kan säga så mycket som att det kostar 95 kr att åka dit...

6 comments:

Anonymous said...

Jag föreslår varmare breddgrader, och för 95kr finns det bara ett ställe du kan åka till.....

T'syf ~pl said...

Och vilket ställe är det? Varmare kan diskuteras. Det är nog ungefär lika illa (jag sitter där just nu, och inväntar hemfärd) Fönstret bredvid mig är täckt av is och snö. Förmodligen varmare än hos dig, dock.

T'syf ~pl said...

Jag tar tillbaka. Enligt en sida på nätet så har du -11 just nu, vilket är samma som i Göteborg. Jag har -13.

Anonymous said...

Nätet, pffff, har du inte lärt dig det där med källkritik?

T'syf ~pl said...

Vadå källkritik? Allt som står på nätet är sant, liksom det som står i tidningarna och på väggarna på offentliga toaletter. Och en bild ljuger aldrig...

Anonymous said...

coh en mor ljuger aldrig för sitt barn...