Thursday, October 21, 2010

Snön föll...och försvann?

Idag är det tvättdag. Strax före klockan 10 så gick jag till tvättstugan för att låsa den. Sedan gick jag upp igen och plockade ihop tvätten. Ungefär kvart över 10 gick jag ner igen. Dessförinnan hade jag tagit den här bilden:


10:35 kom jag upp igen. Då såg det ut så här:


Några minuter tidigare hade GP hunnit publicera en artikel: Snön föll och försvann. "Det hann inte ens bli vitt på marken". De är snabba de där journalisterna. Kanske lite för snabba ibland. För nu, en och en halv timme senare har jag hunnit vara nere och tömma tvättmaskinerna, fylla tumlaren och fyllt en maskin till. Och när jag kom upp igen, så såg det ut så här utanför mitt fönster:

Jag tycker det fortfarande ser ganska vitt ut...

Tro inte på allt du läser i tidningen. Det som skrivs i innerstan, 
är inte nödvändigtvis sant i förorten...



Uppdatering 12:51. Har precis varit nere och hämtat det sista ur tvättstugan. Och nu är banne mig all snö borta. De är nog synska ändå, de där journalisterna...

No comments: