Thursday, September 2, 2010

Favorit i repris? (Räddningsaktion)

Jag var som jag tidigare nämnt, bortrest över helgen. Du vet det där som slutade med hack i pannan. Jag kom hem, och någon dag gick. Sedan skulle jag hämta något i frysen. Då såg den ut så här. Igen:

ice in freezer, is i frysskåp, defrosting avfrostningOch innehållet var naturligtvis halvsmält. Det blev till att genast påbörja en räddningsaktion som pågått fram till igår kväll.

döende glass, dying ice cream, smältande smälter melting, jordgubbsrippelMest akut var det naturligtvis för de här två stackarna.
Men lite mun mot mun-metod löste det.

bowl of snow and ice, bunke med snö och isSedan blev det till att flytta över det som fortfarande var lite fryst,
till frysfacket i kylskåpet. Därefter hackade jag snö och is. Det blev en hyfsad snöboll innan det var över. Trots att jag fick ut allt detta, och satte skålar på båda hyllorna i skåpet över natten, och la en handduk utmed kanten för att fånga upp överblivet smältvatten. Trots allt det, så var det ändå en stor pöl på golvet nästa morgon...

blåbär blueberry blåbärspaj pie smulpaj, foto anders nDärefter fortsatte räddningsaktionerna vid spisen och igår kväll avslutades de med ett paket blåbär som blev ovanstående utmärkta smulpaj...Som jag ska fortsätta på idag. Precis just nu, för att vara exakt.

No comments: