Thursday, August 19, 2010

Spår av uppgradering...

"Razor frame 42" Plasma TV."

Går vi mot ljusare tider och bättre ekonomi? Någon verkar tro det i alla fall. Denne någon som har uppgraderat. Är det på avbetalning? Då får vi hoppas att ekonomin håller. Själv har jag fortfarande min gamla tjock-tv. Det funkar för mig. Jag intresserar mig mer för programmen än för bildkvaliteten. Men det är kanske ganska ovanligt nuförtiden? Mest tittar jag på TV på datorn. SVT-play. Alla roliga dokumentärer och kulturprogram som har gått under sommaren när jag har varit ute och åkt. Och då är det bara 15 tums skärm. Men det räcker. TV:n tittar jag mest på film på. Nyheter föredrar jag att läsa.

Och säga vad man vill om platt-TV, men tråkiga lådor har de. Kommer du ihåg hur roliga stora papplådor kunde vara när man var liten? Man kunde krypa in i dom och ha dom som hus. Men en platt-TV-låda är ju inte så stor. Inte ens ens om den innehållit en stor TV. Där får ingen plats.

Det är synd om dagens barn...

No comments: