Saturday, June 19, 2010

Glass med pågatågsmak?

pågatåg, tåg, skåne, train, scania, sweden, sverige, blåbärsglass, glassstrut,blueberry ice cream, blueberry ice train...eller är det tåg med blåbärssmak? Jag har ännu aldrig åkt ett pågatåg, de går inte i mina trakter vanligtvis. Men så häromdagen fick jag syn på ett på Kristianstads station när jag var på väg hem. Jag ska nog prova det i nästa vecka... Du råkar inte ha något förslag på vart i Skåne man skulle kunna åka? Stora eller små orter? Kända eller okända? Alla tips uppskattas...så länge man kan ta sig dit med tåg och buss...

1 comment:

Titti said...

Två tips till en blivande resenär:

1) skane.com samlar gobitar från hela Skåne

2) Köp en Jojo Sommar kort hos Skånetrafiken och res hur mycket du vill t o m 15 aug för bara 485 kr.

Trevlig resa!