Thursday, April 29, 2010

Fick ett brev från A-kassan idag...

Men jag har aldrig varit med i någon A-kassa. Det var ett inbetalningskort för månadens medlemsavgift. Men, återigen, jag är inte medlem.

Jag satt länge med brevet och vred och vände på det. Det var min adress på kuvertet. Rätt namn, rätt gata, rätt nummer och rätt lägenhetsnummer. Till slut hittade jag ett personnummer. 6 år och ett par veckor fel. Samt ett extra kuvert, som var adresserat till min gamla adress + ett klistermärke där det stod att "eftersändningen har upphört". Och det är klart att den har. Det är mer än ett år sedan jag flyttade. Nu har det tydligen flyttat in en ny Anders i huset bredvid, och då har Posten skickat tillbaka hans post till avsändaren med en hänvisning till min nya adress. Sedan har avsändaren skickat fakturan i ett nytt brev till den adress de fått av posten. Min adress...

Nu har jag skrivit ett mail till a-kassan, bett att få slippa andra Andersars post, framförallt deras fakturor, och så ska jag återsända brevet. Jag undrar vart de skickar det den här gången. Blir det tredje gången gillt? På något sätt så tvivlar jag på det...

gammal, äldre, brevlåda, postlåda, gul låda, posten, kungliga postverket, snigelpost, 2002, foto anders nGammal brevlåda (Foto Anders N 2002)

No comments: