Wednesday, March 24, 2010

Vad i...? Är det någon som driver med mig? (Linus III)

Min lägenhet 16:48

RRRING
-Nilsson.
-Hej, det här är Andreas XXX från Illustrerad Vetenskap.
-Jaha...hej... (Inte nu igen)
-Det är Linus jag pratar med?
-Nej, jag heter Anders.
-Jaha, är han i närheten då?
-Nej, det är bara jag här.
-OK. Men du har haft vår tidning?
-Nej. Men det är inte första gången ni ringer hit och frågar efter en Linus.
-Jaha, jag förstår. Vi har nog fått fel nummer.
-Ja, det verkar så.
-Men jag kryssar i här så slipper du höra ifrån oss på ett tag.
-Det låter bra.
-Hejdå.
-Hejdå.

Vem *** är den där Linus? (Och Erik? Och Carolina?) Och varför tror alla att han(/hon/den/det) är här? Och varför betvivlar jag att det är sista gången de kommer att höra av sig? Vid närmare eftertanke så sa han inte att de skulle sluta höra av sig, bara att det skulle ta ett tag. Men jag tror att nästa samtal inte kommer att dröja någon längre tid. Det kommer att gå snabbare än han tror, och jag önskar. Och vad ska man göra åt det?

No comments: