Sunday, March 7, 2010

Söndag kväll 20.05 - Mitt i "A whiter shade of pale"

The room was humming harder
as the ceiling flew away
When we called out for another...*

RRRRING!

(Grymt grymt. Skruvar ner datorhögtalaren. Lyfter luren.)
-Nilsson. Ja, hallå.
(Sus. Brus. Svaga röster i bakgrunden. Knatter av tangentbord)
-Ja, hej. Jag heter Rebecca ******** och ringer från SKOP. Jag söker Erik.
-Vilken Erik?
-Erik Nilsson.
-OK...jag heter Erik i andranamn. Kan det vara mig du menar?
-Ja, det tror jag. Jag har bara ett namn här: Erik Nilsson, Lilla Regementsvägen 8. Har...
-Nej, inte Lilla Regementsvägen 8.
-Oj förlåt. Ursäkta då att jag störde.
-Ingen fara.

Jag heter förvisso Erik i andranamn. Och Nilsson i efternamn. Och jag har bott på Lilla Regementsvägen. Men inte nummer 8. Och jag bor överhuvudtaget inte på den gatan längre. Men annars lät hon trevlig. Hade gärna pratat mer med henne, men som det nu var så var jag inte intressant längre. Det var ju typiskt. Jag borde lära mig hålla tyst. Å andra sidan har jag en känsla av att hon bara ville prata politik...

Lilla Regementsvägen, SGS, Studentbostäder, Kviberg, GöteborgLilla Regementsvägen, Kviberg, SGS, Studentbostäder, Göteborg (2008?)

*A whiter shade of pale (Brooker/Reid/Fisher) Procol Harum 1967

1 comment:

Anonymous said...

kan alltid prata med mig, och jag garanterar, inget prat om politik, jag lovar att hålla mig till rent strunt och andra onyttigheter