Tuesday, March 30, 2010

Hemsidesproblem

Du har kanske noterat att det sedan igår inte går att komma in på min hemsida. Jag kontaktade företaget vars server sidan ligger på, och efter 3 och en halv timme fick jag ett svar med ett klart besked: De håller på att flytta om på sin server, och det har tagit längre tid än beräknat. De bad om ursäkt, och bifogade en länk till en sida där jag kan läsa om hur det går. Senaste beskedet är att det skall vara klart till ikväll.

Det kallar jag utmärkt service. Problem kan alla få, men bara man snabbt meddelar sin kund läget och är ärlig och öppen så är det bra. Till skillnad från vissa andra företag (kabelTV-bolag och telefonbolag kan känna sig träffade) som tar evigheter på sig att svara, lämnar oklara besked, glömmer bort felanmälningar och försöker skylla på kunden för att man själva inte gör någonting. Leta i den här bloggen, till exempel i början av 2007 om du har glömt vad jag menar...

No comments: