Wednesday, November 18, 2009

Ingen Linus på den här linjen...

RIIIING! (Telefonen ringer mitt i Uppdrag Granskning)

- Nilsson...Ja, hallå?
- Hallå ja, jag ringer från Aktiv träning.
- Jaha??? (Vad är detta? Min telefon är Nixad.)
- Du har haft vår tidning.
- Nej, det tror jag inte... (Låter inte riktigt som min grej.)
- I fem månader, mellan...
- Nej.
- Men - Linus Nilsson?
- Nej. Anders Nilsson (Har jag hetat så länge jag kan minnas...)
- Nähä? Vad heter du då? (!!!???)
- ANDERS Nilsson. (Är du döv eller?)
- Har du någon Linus där då?
- Nej...var är här? Vad har du för adress på honom? (För du har knappast haft mitt nummer i ditt register, eller hur din filur? Du har hittat mig på Eniro...)
- Lilla...Regementsvägen 10. (Min gamla adress)
- Där bodde jag förut. Men inte nu längre. Så jag vet inte om där finns någon Linus.
- Ursäkta då att jag störde... (Nåväl, han är i alla fall artig.)
- Ingen fara. Hej då.
- Hej då.

No comments: