Tuesday, September 15, 2009

The Pharmacy - Part 2 (Mysteriet tätnar)

Nu har jag precis varit nere i centrum igen, en vecka efter mitt besök på Apoteket. Klockan var återigen mellan 12.30 och 13.30, och precis som förra veckan så hade de lunchstängt. Nåväl, det är i alla fall vad de kallar det. Vi (jag och du som läser den här bloggen) vet bättre. Jag var inne på ICA och handlade lite mat, och vad får jag se? Inte mindre än två ur Apotekets personal. Civilklädda visserligen, men nog känner jag igen dem. En stod före mig i kön, en stod efter. Och vad handlade de? Jo, MAT. För nytillkomna läsare kan detta verka helt normalt, men då jag i mitt tidigare inlägg konstaterat att Apotekspersonal inte behöver äta så inser jag att det är något fel. Behöver de inte äta? Nej, uppenbarligen. Endast ett av Göteborgs apotek har nämligen lunchstängt. Jag tror att de på just det Apoteket i själva verket håller på med något helt annat. Nu har de naturligtvis läst min blogg, och för att dölja sin verksamhet så har de inväntat att jag skulle komma ner till centrum, och gått och handlat precis när jag kom, bara för att försöka dölja sina egentliga förehavanden. Det var så tydligt, just eftersom en stod före mig i kön och en efter. För att jag inte skulle kunna undgå att se dem. Undgå att se att de handlar mat. Ha! Jag är inte så lättlurad. Istället blir jag ännu mer nyfiken på vad som pågår på Apoteket mellan 12.30 och 13.30. Fortsättning följer...

No comments: