Friday, August 7, 2009

Old friends...

Då var man tillbaka i Göteborg efter ett par veckor hemma i Blekinge. Har träffat flera gamla bekanta som kommer att dyka upp här på bloggen så småningom. Den gamle bekanten på bilden är ingen person, men likväl en mycket god vän.

konin, kamera, första, first, 1991, K323
Min första kamera, min KONIN, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Det pirrar fortfarande i mig på ett alldeles speciellt sätt när jag trycker igång den och hör det svagt pipande ljudet när blixten laddas upp...

Jag insåg precis att jag har fotograferat själv sedan hösten 1991. Egen kamera, KONIN, fick jag i julklapp samma år. Det är ju 18 år! 18!!! Hur gammal är jag egentligen??? Men 18 år är ju myndighetsåldern, så då borde jag snart vara en myndig fotograf... Vad nu det är?

Medan jag var hemma så passade jag på att scanna av ett antal av mina bilder från den gamla analoga tiden (fram till 2002). Eller försökte scanna rättare sagt. Första dagen så gick scannern sönder. Det visade sig så småningom som tur var bara vara nätdelen. När den väl var utbytt och jag började scanna igen så kraschade hårddisken(!!!). Datorn var helt död. Därför inga blogginlägg på länge, som du säkert har märkt. Och ingen möjlighet att sortera bilderna från Hiroshima Amplifiers spelning. Men även hårddiskar går att byta ut, fast det tog naturligtvis tid. När allting fungerade så var det dags att åka tillbaka hit. Men några bilder hann jag scanna. De kommer du att få se här så småningom...

No comments: